Thursday, March 26, 2009

Spot på Acne Miniature

ACNE blev grundlagt i 1996 i Stockholm af fire creative ildsjæle med en vision om at skabe brands – til dem selv og andre. Det særprægede navn er en forkortelse af Ambition to Create Novel Expressions (ambition om at skabe nye udtryk, red.) 

Deres forudsætninger var vidt forskellige, og således blev ACNE til et kreativt kollektiv som huser ACNE Film (reklamefilm), ACNE Creative (marketingbureau), ACNE Digital (produktionsselskab med speciale i web), ACNE Paper (magasin med indhold fra alle ACNE afdellingerne), ACNE Junior (legetøj) og ikke mindst ACNE Jeans (high fashion mode til mænd og kvinder). Sidstnævnte blev kendt i Sverige i 1998 for deres unisex jeans med rød tråd – et revultionerende valg på det tidspunkt. Sidenhen har mærket fået internationalt format og sælges således i bl.a. i Paris, New York, Berlin, Hamborg, Wien, Oslo og København samt på nette hos udvalgte webshops.

Stilen er overvejende skandinavisk med et strejf af japansk minimalisme: ren og enkel med rå elementer og skæve detaljer. Udgangspunktet var fra start af denim og ungdomskultur, men Acne har udviklet sig til et ready-to-wear brand der konkurrerer på markedet for high-end og luksus varer.

Det nyeste skud på stammen er ACNE Miniature – high fashion tøj til børn skabt ud fra voksenkollektionerne men med forbehold og respekt for, at børn er børn, med deres former og hverdag. Således finder du f.eks. den fantastiske sorte Acne Dita kjole i børneudgaven Mini Dita kjole hos www.kidsofluxury.dk, som forhandler ACNE Miniature som nogle af de eneste i verden. Du kan også glæde dig til ACNE Miniature’s jeans, som blev spottet i VOGUE Bambino for nyligt og ligeledes snart bliver forhandlet hos www.kidsofluxury.dk.

1 comment:

  1. Acne can affect anyone, but it is more common in teenage boys and young men. Acne seems to run in families. If your parents had cystic acne, you are more likely to experience severe acne yourself.

    ReplyDelete